söndag 2 september 2012

Två sommar-LOs

Hej!

September är här och idag känns det verkligen som om hösten är på gång. Regn och rusk utanför fönstret... Men jag tror att man fortfarande kan vänta sig många fina sensommardagar!

Jag tänkte visa två layouter med sommartema idag först en med jordgubbar:


Underbara, röda gubbar som verkligen hör sommaren till! Denna gjorde jag till en tävling hos Scrapfabriken.

Nästa LO handlar om min och sambons kanottur i Vättlefjäll under vår semester:


Här har jag gjort något annorlunda för att vara mig. Lekt lite med distressfärgstänk och inte använt något mönstrat papper. Hyresavtalet fick vara med och jag stämplade fjärilar ( ifrån gummiapan) som jag sedan färglade direkt på layouten. Journalingen har jag skrivit runt hela kanten på den vita cardstocken. Här har jag använt vår nya skrivare till att skriva ut fotona med! Hade aldrig kunnat föreställa mig hur mycket det skulle kunna underlätta jämfört med att framkalla foton hos en butik! Nu kan jag välja olika storlekar hur jag vill!

Idag känns det som riktigt scrapväder. Får se om det blir något av det eller om jag ska försöka sortera i bland mina alster, fotografera det som inte blivit bloggat och sedan ha det redo för att bloggas när jag känner för det!

Ha en go dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar