söndag 22 september 2013

Höst...

Hejsan!
Nu är det den där jobbiga tiden när det börjar bli dax att plocka in pelargonerna.
Jag är väl egentligen inte så orolig för frost ännu, som minst har vi haft ca 7 plusgrader än så länge.
Jag har ändå börjat plocka in "favoriterna" och fyllt mitt köksfönster.
Men när man står där och väljer vilken som är favorit eller inte då har man det inte lätt iaf inte om man är som mig!


Ett par zonal-dvärgar, Jägershus-pellisarna, French Vanilla, och många dvärgstjärnor står där nu iaf.
Har sedan bestämt mig för att doftisarna ska få stå i sovrummet, där kan dom nog trivas.
Sedan får väl resten klämma in sig på fönsterbrädet i vardagsrummet!
Ska nog gå bra i år också...

Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Härligt med så många fina blommande pelargoner inne i fönstren nu när hösten är på gång, det gäller att va rädd om dom små liven :-). Det ser likadant ut i fönstren hos mej!! Ha det gott Lasse

    SvaraRadera