söndag 8 april 2012

En kopp kaffe hos "Systrarna på Kullen"

Hejsan!

Igår, när jag var ute på promenad, gick jag förbi ett ställe som jag aldrig vågat mig in till förut, trots att jag gått förbi många gånger... Denna gången stod det en del bilar på parkeringen och efter att först ha stegat förbi tog jag mod till mig och vände tillbaka och upp för backen...

Detta skulle bli mitt första besök hos "Systrarna på Kullen", en liten kaffestuga och gårdsbutik mittemot Kullens Handelsträdgård. Jag kom upp till huset och välkomnades utav en skylt som styrde in mig på gården. En skyddad gård med små sittgrupper utställda, på stolarna låg det filtar i olika färger, på ett bord stod det småplantor som man kunde få köpa... Styrde stegen in till kaffestugan tillika butiken för att undkomma den lite kyliga luften, väl inne möts jag av olika väldofter. Finner mig själv stående i en liten butiksdel, fylld med diverse olika saker... Tekannor, salvor, muggar, havssalt, påskpynt, choklad och mycket mer samsas på hyllorna. Förundrat kikar jag på alla grejer och kommer snart fram till kassan där även alla bakverk står... Hembakt såklart! Allt ser fantastiskt gott ut... Kaffet smakade gott också ;)


Här är en utav dem många tekannorna som fanns i butiken, väckte iallafall habegäret hos mig.


Olika sorter utav Havsalt, fastnade för det lila såklart och var tvungen att fråga om det... Rödvinsalt fick jag veta att det var och massor med mer information om salterna fick jag också!


Hittade så fina "Sov-gott-påsar", härliga färger och doftade underbart gjorde dem...


Mitt första men defenetivt inte sista besöket hos "Systrarna på Kullen".

1 kommentar: