söndag 15 april 2012

Falköpings Scrapmara!

Hejsan!

Igår var jag på Scrapfabrikens Scrapmara i Falköping och hade en rolig och utmanande dag! Så trevligt och SÅ god mat! Man längtar redan till nästa mara!
För en gång skull fick jag gjort en del grejer först ut en namnskylt till snabbtävlingen gjorde utav spillbitar dekorerad med några blommor och namnet skrivet med utstansade bokstäver som blivit 3D-lackade:

Sedan ett kort skapat för en utmaning där man skulle tolka olika talesätt. Jag valde "Som ler och långhalm":



Till utmaningen "Står du med fötterna på jorden eller svävar du på moln?" valde jag att göra en LO med ett foto på min älskade bäck!


Valde att ha vitt cardstock som bakgrundspapper och två olika mönsterpapper i lager bakom fotot som jag slipat med sandpapper i kanterna. Titlen är utstansad och journalingen är små stickers från KaiserKraft som vi fick i gåva på maran.


Jag valde att dekorera sparsamt med en bit snöre, en fjärilscharm och några blommor och blad... Tydligen var det fler än jag som var nöjd med min LO för när röstningen var klar visade det sig att jag vann! Jättefårvånad med superglad fick jag hämta ett prispaket som kom ifrån "PaperMaze" och bestod utav både papper och stämplar samt yvkort med roliga motiv på!

Sista utmaningen jag var med på var en skissutmaning, det gällde att tolka skissen men den fick absolut inte se ut som den gjorde...


Jag valde att använda mig utav ett foto som jag tagit ifrån Skåpesundsbron en vacker vårkväll. Jag delade fotot i tre delar och fäste på fotomatta bestående utav svartcardstock, mönsterpapret matchar färgerna i fotot och kommer ifrån MyMindsEye. Dekorerat med sönderklippta blomsterkransar utstansade med hjälp utav min fantastiska die ifrån MemoryBox samt utsansade blommor som jag gjort med hälp utav FloralPunch mini och mellanstans. Har även använt mig utav en hel del svarta halvpärlor samt svart cardstock som jag stansat med hjälp utav en Marta Stewarth stans. Hjärtat är utstansat och sedan 3D-lackat... Till bakgrundspapper använde jag mig utav naturfärgat cardstock.


Jag var i början ganska så osäker på min färgkombination... Svart är så skarpt till "natur" tänkte jag och likaså orange men det slutade med att jag blev riktigt nöjd med vad jag gjort och det blev nog några fler också... För jag vann nämligen denna tävlingen OCKSÅ! Ännu mer förvånad och ännu mer glad fick jag hämta ännu ett pris som denna gång kom ifrån "Gummiapan", ett stämpelpaket med sommartema!

Jag är jättenöjd med gårdagen, allt var jättebra!

Nu är jag ganska så taggad för att pyssla mer men tyvärr behöver man fixa med annat också! ;)

Ha en go söndagkväll!

3 kommentarer:

  1. Superfina layouter!!! Helt ljuvliga!

    kul att träffa dig på träffen!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Kul att fler gillar dem! :)

      Roligt att träffas!

      Ha det så gott!

      Radera
  2. Det va många fina kort du gjort

    SvaraRadera