fredag 9 november 2012

Klätterkatt

Hej!

Återigen dök det upp en skojig utmaning på FB. Denna gången skulle man använda sig utav minst en stämpel, ostduk och minst fem blommor.
Jag valde att göra en layout med ett foto på Ulla-Bella, just det fotot är taget 1 Januari 2008 och har legat framkallat länge!

Jag ville ha en layout i lite kallare färger för att matcha U-Bs ögon och pälsfärg och även för att få känslan av kyla som var den dagen då fotot togs.



Jag använde ett papper ur ett block ifrån Tim Holtz som bakgrund, jag har stämplat med en textstämpel ifrån Tim Holtz i ena hörnet. Ostduken, mitt första försök med ostduk, ville jag få lite att se ut som snörök och fäste den därför bakom fotot och sedan lite löst här och där på bakgrundspappret. Använde mig utav diverse blommor i blå toner, en liten "kristallkvist" och en snöflings charm fick pryda övre delen utav fotot och under fotot finns en tag som kan dras ur, där står det lite information om fotot.


I mitten på dem "platta" blommorna har jag fäst kristall-halvpärlor.

Nu tror jag att jag ska återvända till pysselbordet för att göra ett kort med en stämpel från Momas.
Jag vann nämligen en stämpel därifrån i utmaningen som var på FB för några dagar sedan!

Ha en riktigt fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar